PPrzesyłki kurierskie - baza wiedzy
Jak wygląda procedura zwrotu przesyłki kurierskiej?
19 czerwca 2017
Zakupy na odległość wiążą się zawsze z pewnym ryzykiem. Najczęściej jest ono związane po prostu z tym, że nie widzieliśmy kupowanego produktu, a co najwyżej jego obrazek w Internecie, który nie zawsze jest odzwierciedleniem rzeczywistości. W związku z tym kłopotem otrzymaliśmy ustawowe prawo do odstąpienia od umowy po otrzymaniu towaru i możliwości sprawdzenia go w rzeczywistości. Nie mamy obowiązku informowania sprzedawcy, dlaczego rezygnujemy z zakupu. Wystarczy w zupełności zawiadomienie sprzedawcy o tym, że rezygnujemy z transakcji i nawet jeśli produkt jest idealny, nie posiada żadnych wad, został dostarczony na czas i nie ma się do czego tak naprawdę przyczepić, sprzedawca nie może odmówić przyjęcia zwrotu. Dotyczy to wszystkich transakcji na odległość i jedynym warunkiem jest zgłoszenie chęci odstąpienia od umowy w terminie do 14 dni od chwili otrzymania przesyłki.
Regulaminy sprzedawców
Żeby chronić się przed wszelkimi potencjalnymi problemami, należy zawsze bardzo dokładnie wczytywać się w regulaminy sprzedawców niezależnie od tego, czy kupujemy w sklepie internetowym, czy gdziekolwiek indziej. Taki regulamin powinien zawierać informacje identyfikujące przedsiębiorcę. Chodzi głównie o adres prowadzenia działalności gospodarczej oraz o to, kto konkretnie odpowiada za dany biznes. Dokładna identyfikacja przedsiębiorcy jest bardzo ważna, ponieważ jej brak oznacza najczęściej, że biznes nie jest prowadzony w pełni uczciwie. Nawet sklepy, które wywiązują się ze swoich zobowiązań z zakresu dostarczenia towaru, mogą sprawiać problemy, kiedy będziemy chcieli dokonać zwrotu lub pojawi się konieczność dokonania reklamacji. Co istotne, regulamin sklepu ma wpływ na realizację tych kwestii, na przykład poprzez wskazanie innego miejsca do przesłania towaru niż to, z którego wykonana została przesyłka i klient musi się temu podporządkować. Regulamin nie może jednak w żaden sposób ograniczać praw kupującego.
Formularz odstąpienia od umowy
Sklep ma obowiązek przygotować dla nas także formularz odstąpienia od umowy. Nie musimy z niego skorzystać, ale jest to wygodne narzędzie, dzięki któremu unikamy wszelkich nieporozumień. Wzór pisma powinien znajdować się w regulamin oraz w widocznym miejscu w sklepie.
14 dni
Prawo odstąpienia od umowy przysługujące klientowi jest ograniczone w zasadzie tylko terminem 14 dni od momentu otrzymania przesyłki. W tym czasie konieczne jest zgłoszenie sprzedawcy, że chcemy zrezygnować z zakupu. Sam proces wysyłki (na własny koszt kupującego) jest już mniej ważny i może trwać dłużej.
Komentarze